Sunday, February 27, 2011

Noel, jonge sabueso heeft een thuis

NOel gaat in april naar Nederland!

Ik ben Noel, een piepjonge sabueso - of eigenlijk grifón, vanwege mijn ruwe haren en iets lagere bouw. Ik kwam in de kleine perrera van Infiesto terecht omdat ik mogelijk eentje teveel was, of omdat bleek dat er geen echte jager in mij zat. Als echte Grifón heb ik ook geen greintje aggressie, niet naar mensen en niet naar mijn mede-viervoeters.

Ik vind mensen heel leuk, ben graag in de buurt en ik ben ook een klein beetje verstrooid. Ze zeggen dat ik het kleine jongetje op het schoolplein was dat altijd wordt gepest. Zo was het ook een beetje toen ik hier in de opvang kwam, PC Grump die de tuin patrouilleert moest niets van mij hebben in het begin en zelfs de chef hier deed in het begin niet aardig tegen me. Maar misschien was dat omdat ik zo gestresst uit de perrera kwam, inmiddels is dat over. Ook zijn we inmiddels met drie sabueso-achtigen en Mandy was gelijk mijn maatje - en Nano nu ook.

Voor een sabueso blijf ik waarschijnlijk aan de kleine kant, ik weeg nu een goede 19 kg. Bij het wandelen in de grote wei maak ik wel met de andere honden excursietjes naar het bos en het huis van de buren, maar ik houd goed in de gaten waar iedereen is, want ik loop niet alleen mijn neus achterna. Ik vergis me wel eens in de poort, dat is ook zo ingewikkeld, er zijn wel drie poorten en ik loop er wel eens eentje voorbij, maar dan loop ik om en vind ik het wel weer.

Mensen vond ik eerst wel wat eng, maar zodra ik gewend ben is er geen beter maatje te wensen. Ik ben verder een vrij rustige knul. Omdat er tien honden zijn slaap ik hier buiten in mijn kennel of in het huisje in de hondenwei en hoor je mij de hele avond en nacht niet meer. In mijn kennel doe ik niets, ik houd het op tot ik er 's ochtends uit mag - niemand heeft me dat geleerd maar ik vind het zo gewoon prettiger. Ik heb ook mijn deken niet opgekauwd, dat vinden ze hier ook prettig dus heb ik een hele mooie dikke deken in mijn mand ;). Naast de mand staat ook een transportboxje, ook daar slaap ik graag in. Als ik even een siesta wil doen kruip ik er lekker in.

Ja, en nu zoek ik een huisje - eigenlijk ben ik best een ideale hond....

No comments:

Post a Comment

Followers